Cel.

Grupa Żywiec chciała dokonać gruntownej zmiany w postrzeganiu piw bezalkoholowych i wyróżnić się na nasyconym rynku piwa. Co więcej, zaoferować konsumentom szeroki wybór piw bezalkoholowych oraz nadążyć za potrzebą nowych smaków i stworzyć miejsce, w którym klient będzie miał do nich łatwy dostęp bez przeszukiwania sklepowych półek.

Potrzebny był pomysł, który będzie ciekawym i innowacyjnym rozwiązaniem. Konieczne było opracowanie Key Visuala i aranżacji strefy w punkcie sprzedaży. Wszystkie materiały POS miały być niesztampowe i odróżniać się od „koleżanek” stojących w tym samym sklepie. Kluczem okazała się być jednak lodówka.

GlobalSM Strefa Zero
GlobalSM Strefa Zero

Działania.

Lubimy takie wyzwania, dlatego bez dłuższego namysłu podjęliśmy rękawicę! Po przeanalizowaniu obecnych trendów i wielu burzach mózgów opracowaliśmy tę jedną, właściwą, idealną koncepcję. Tak powstała Strefa Zero – specjalne miejsca ekspozycyjne i lodówki, które porządkują kategorię i zwiększają widoczność piw oraz radlerów bezalkoholowych Grupy Żywiec.

Zaprojektowaliśmy unikalne zabudowy lodówkowe z oświetleniem LED oraz charakterystycznym „zerem” montowanym na drzwiach. Konstrukcyjnie było to wyzwanie, któremu nie sprostał żaden producent lodówek na świecie i to na nas spadła odpowiedzialność aby wizualizację zamienić w realny produkt. Mimo, że niewielu wierzyło, że to w ogóle możliwe my się nie poddaliśmy i po bardzo wymagających testach materiałów i technologii produkcji zaprezentowaliśmy klientowi produkt, który robił jeszcze większe wrażenie niż wizualizacja. Daliśmy radę własnymi siłami! Od projektu przez opracowanie techniczne do finalnej produkcji – wszystko to zrealizował Global Shopper Marketing.

GlobalSM Strefa Zero
GlobalSM Strefa Zero
GlobalSM Strefa Zero
GlobalSM Strefa Zero

Efekt.

Projekt od razu zrobił furorę. Jest on wyjątkowy i jedyny w swoim rodzaju, to nowa jakość na rynku piwa. A jego skuteczność przeszła oczekiwania całego rynku – czego dowodem są wzorowane na naszym rozwiązania konkurencji GŻ wdrożone w 2019 roku.

GlobalSM Strefa Zero

Strefa Zero znalazła się w ponad 16 300 sklepach, spowodowała wzrost udziału Grupy Żywiec w segmencie piw bezalkoholowych o 51% w przeciągu zaledwie…. 4 miesięcy! To m.in. dzięki temu projektowi Grupa Żywiec stała się niekwestionowanym liderem rynku piw.

Klient:
Grupa Żywiec
Usługi:
Design
Modelowanie 3D
Produkcja