GlaxoSmithKline zależało na zbudowaniu eksperckiego charakteru czterech marek związanych z leczeniem objawów przeziębienia: Theraflu, Otrivin, Rutinoscorbin i Orofar oraz wzmocnieniu ich świadomości wśród konsumentów. Komunikacja miała być prosta w odbiorze dla społeczeństwa, a zarazem wyróżniać się i zachęcać do wyboru produktów z portfolio GlaxoSmithKline.
Działania.
Myśleliśmy, głowiliśmy się, analizowaliśmy. Aż w końcu przyszedł ten jeden, właściwy pomysł. Jak leki, to „APTECZKA”. Zwycięski koncept został oparty na tradycyjnym podejściu do leczenia najczęstszych schorzeń. Zaproponowaliśmy stworzenie własnej apteczki z czterema markami, które miały być promowane. Działania polegały w tym przypadku na opracowaniu konceptu aktywacji parasolowej opartej na materiałach POS, prostych w implementacji w punktach sprzedaży.
Dzięki specjalnemu on-packowi konsumenci mieli możliwość zakupienia podstawowych produktów w jednym opakowaniu. Projekt został zrealizowany z myślą o szerokiej grupie konsumentów, którzy samodzielnie stawiają czoła pierwszym objawom przeziębienia. Natomiast koncepcja kreatywna została oparta na insight’cie konsumenckim: „wszystkie leki staram się trzymać w jednym miejscu”.
Efekt.
Proste rozwiązania okazują się najlepsze! Taki był też nasz pomysł. Intuicyjny i łatwy do implementacji w specyficznych punktach sprzedaży, jakimi są apteki.
Efekty realizacji „APTECZKA” można było oglądać w większości polskich aptek. Z firmą GlaxoSmithKline współpracujemy do dziś.